Corona nieuws 27 augustus 2020

Hoe gaat praktijk Axis Osteopathie om met het coronavirus?

Op 6 mei heeft het kabinet aangegeven dat osteopathiepraktijken met ingang van 11 mei weer geopend mogen worden! Ivm het corona virus/ Covid-19 zijn er extra voorzorgsmaatregelen getroffen in de praktijk.

Ook van uw kant wordt het een en ander verwacht. Lees daarom onderstaande aandachtig door.

Wat verwachten wij van u?

Wees eerlijk en transparant; informeer ons indien er sprake is van onderstaande punten. Alleen zo waarborgen wij samen uw en mijn gezondheid.

Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals:

• lichte) neusverkoudheid, loopneus, niezen;
  • keelpijn, lichte hoest;
  • verhoging tot 38 graden Celsius;
  • kortademigheid;
  • hoofdpijn;
  • branderige ogen;
  • reuk- en/of smaakverlies;
  • moeheid, ziek voelen en/of diarree;
  • recent (huiselijk) contact met bewezen Covid-19 patiënten;
  • zelf doorgemaakte Covid-19 (ten minste 24u klachtenvrij zijn (bij voorkeur de afspraak verplaatsen 14dagen na laatste symptomen);
  • bent u in de afgelopen 10 dagen in een gebied geweest met een oranje of rode kleurcode, conform het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken? Stel dan uw afspraak met 10 dagen uit.

Behoort u tot de risicogroep* waarbij een eventuele besmetting met Covid-19 tot een ernstiger verloop zou kunnen leiden, informeer ons daarover. Een gedegen afweging is noodzakelijk alvorens we u kunnen behandelen. Mocht u voor onderzoek en behandeling komen, kunt u een chirurgisch mondmasker (IRR) dragen; deze zijn op de praktijk aanwezig.

* Risicogroep: chronische luchtweg- en/of hartaandoeningen, diabetes mellitus, ernstige nieraandoeningen leidend tot dialyse, verminderde weerstand als gevolg van medicatie bij auto-immuunziekten, chemotherapie en/of radiotherapie bij kanker, na orgaantransplantatie, bloedziekten of onbehandelde hiv-infectie.

Neem bij twijfel contact met ons op of behandeling mogelijk is.

Voorafgaand aan uw afspraak vragen wij u de volgende hygiëne maatregelen in acht te nemen:

• breng uw eigen handdoek mee;
  • bij binnenkomst in de praktijk wordt u verzocht uw handen te desinfecteren;
  • kom alleen naar uw afspraak;
  • heeft uw kind een afspraak dan kan slechts 1 ouder mee;
  • kom maximaal 5 minuten van te voren naar uw afspraak en ga direct na behandeling naar huis;
  • houdt 1,5 m afstand tot anderen;
  • desgewenst kunt u een chirurgisch mondmasker (IRR) dragen. Deze zijn op de praktijk aanwezig.

Uiteraard gelden ook de andere regels als:

• hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog;
  • gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg;
  • schud geen handen.

Wat doen wij om uw gezondheid te waarborgen?

• handen worden vóór en na elke behandeling zorgvuldig gewassen. De praktijk wordt regelmatig schoongemaakt.

Extra getroffen maatregelen:

• voor en na elke behandeling worden behandelbank, pinautomaat, deurklinken en handgrepen van stoelen gereinigd (in behandel- en wachtkamer);
  • op uw verzoek en bij patiënten met een verhoogd risico kan uw behandelaar een chirurgisch mondmasker (FFP2 of IIR) dragen;
  • wij hebben het recht u de behandeling te weigeren als tijdens het consult blijkt dat het risico op besmetting door de patiënt bestaat.

Door samen de strikte hygiëne maatregelen te volgen waken we zowel over uw gezondheid als die van uw behandelaar.

Wij verheugen ons erop u spoedig weer in de praktijk te mogen verwelkomen!