Schouderklachten Pijn in de schouder

Schouderpijn

Pijn op de schouder, rondom de schouderkop of rondom het schouderblad is, na rugpijn, de meest voorkomende reden om een osteopaat te bezoeken. Soms zijn de spieren op de schouder pijnlijk, soms één van de gewrichten rondom de schouder. De schouder bestaat uit verschillende botstukken nl. de bovenarm, het sleutelbeen, het schouderblad én de daaronder onderliggende ribben. Al deze botstukken samen zorgen voor een goede pijnvrije beweeglijkheid van de schouder. Wanneer één van deze botstukken zijn bewegelijkheid verliest kan het leiden tot schouderklachten.

Een veelvoorkomende schouderklacht is het ‘impingement syndroom’. Wanneer het sleutelbeen en/of de bovenste ribben een deel van hun beweeglijkheid verliezen, zou dit kunnen leiden tot een impingement (beknelling) één van schouderspiertjes of tot een bursitis (slijmbeursontsteking). Kenmerkend voor deze klachten zijn dat bovenhandse bewegingen pijnlijk zijn en dat de pijn vanaf de schouder uitstraalt naar de bovenarm, soms tot aan de elleboog. Ook het liggen op de schouder gaat vaak gepaard met pijnen, soms van die mate dat er niet meer op de schouder gelegen kan worden.

Axis Osteopathie onderzoekt het hele lichaam, achterhaalt de oorzaak van de pijnlijke schouder, en behandeld deze waar nodig is. Op deze manier wordt de oorzaak van uw schouderpijn behandeld en levert dit een goed resultaat op.

Waar vindt u ons?

Axis Osteopathie is gevestigd in Assen (Drenthe, Assen Noord, wijk Marsdijk) en in Gorredijk(Friesland). Door deze twee vestigingen is de bereikbaarheid van de Axis Osteopathie groot en gemakkelijk.

Zo is Axis Osteopathie Assen eenvoudig bereikbaar vanuit Vries, Tynaarlo, Zuidlaren, Annen, Gieten, Borger, Rolde, Appelscha, Smilde, Hooghalen en Beilen.

Vanuit Jubbega, Donkerbroek, Oosterwolde, Olderberkoop, Heerenveen, Drachten en Beetsterzwaag is Axis Osteopathie Gorredijk op korte afstand en zo eenvoudig te bereiken.

Heeft u schouderklachten en wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder.